Tutorial Optimizare SEO

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator In jos

Tutorial Optimizare SEO

Mesaj Scris de aNk la data de Mier Apr 20, 2011 9:42 am

Tutorial optimizare SEO

Importanta linkurilor

Daca un site nu are nici un link spre paginile sale de pe o pagina indexata deja de Google , el NU va fi introdus in Google . Trebuie sa ai cel putin un link pentru a fi indexat .
Schimbul de linkuri cu alte site-uri este un proces ce necesita multa munca si cere foarte mult timp . Insa fara aceste linkuri nu vei avea un rank bun in motoarele de cautare deci vei avea mai putin trafic. Daca ai continut original , de calitate vei primi mai usor linkuri de la alte site-uri si astfel iti vei usura munca .
Factori de link ce alcatuiesc algoritmul
Acesti factori alcatuiesc acea parte din algoritmul care determina importanta unei pagini , parte care este dependenta de PageRank - cantitatea si puterea legaturilor care indica spre site-ul tau .

Introducere spre PageRank

Pe scurt , PageRank masuara cantitatea de linkurile ce indica spre o pagina si puterea lor relativa . Cand o pagina face o legatura spre alta , aceasta voteaza sub forma de o valuare PageRank .

In general , cu cat mai multe linkuri spre site-ul tau ai , cu atat mai bine deoarece astfel se mareste valoarea PR a acelei pagini . Insa , cantitatea de PageRank pe care o primesti de la un astfel de link spre site-ul tau este determinata de numarul de linkuri de pe pagina care a facut o legatura spre pagina ta . Aici intervine calitatea unui link .
Cu cat sunt mai multe linkuri pe o pagina , cu atat scade calitatea fiecarui link .

Sfaturi pentru linking intern

Foloseste linkuri bazate pe text cat mai mult .
Foloseste cuvinte cheie in textul fiecarei legaturi. O parte importanta din algoritmul Google verifica daca textul unui link corespunde paginii spre care este indreptat linkul . Din acelasi motiv nu folosi "aici" sau "acasa" ca textul linkurilor .
Conecteaza pagina principala (sau harta site-ului) cu toate celelalte pagini ale unui site .

Daca ai un site mai mic (sub 10 pagini) atunci ar fi bine sa folosesti pagina principala ca o harta a site-ului . Daca site-ul este mai mare ai nevoie de o pagina harta . Dar asigurate ca este ceva continut pe acea pagina in afara de linkuri .

O harta este folositoare din mai multe motive:
Ajuta motoarele de cautare sa iti indexeze mai multe pagini mai repede .
Ii ajuta pe vizitatorii tai sa gaseasca mai repede ceea ce cauta .
Ajuta la distribuirea PageRank-ului catre toate paginile.
Conecteaza cu linkuri doar paginile cu cuvinte cheie similare . Asta ajuta la distribuirea PageRankului intre paginile ce sunt similare .
Asigurate ca fiecare pagina are cate o legatura spre cel putin o alta pagina . Acest lucru va accelera indexarea motorului de cautare dar ii va ajuta si pe vizitatori , care vor naviga mai usor pe site-ul tau .

Conectarea paginilor cu linkuri corect

Inainte de a continua cu acest articol va voi face o scurta introducere despre Google PageRank . PageRank este o valuare numerica pe care Google o atribuie importantei unei pagini . Aceasta valuare este determinata de numarul de linkuri ce sunt indreptate spre o pagina. Aceste linkuri pot fi situate pe pagini de pe acelasi site (linkuri interne ) sau pe pagini de pe alte site-uri (linkuri externe ) . Linkurile externe sunt mai valoroase decat cele interne .

Google PageRank este un singur factor folosit in algoritmul Google . Foarte multi sunt obsedati de importanta PageRank-ului si exclud ceilalti factori . Se exagereaza foarte mult cu acest element .

Daca conectezi paginile unui site cum trebuie , vei obtine o valuare PageRank a intregului site mai mare si de asemenea , poti distribui o valuare mai mare paginilor mai importante . Valuarea PR a unui site este suma tuturor valorilor PageRank a paginilor acelui site . Dar de obicei , PR se atribuie unei pagini .

Conectarea paginilor unui site are scopul de a imparti sau distribui PageRank intre toate paginile siteului. Daca pui un link pe o pagina spre o alta pagina , nu de pe site-ul tau , iti va scadea PR acelei pagini (deci si PR total al site-ului) iar daca primesti linkuri de pe alte pagini PR va urca .

In general , cu cat mai multe linkuri interne exista pe un site , cu atat valoarea PR este distribuita mai egal . Exista doua moduri de conectare a paginilor cu linkuri :
Conectare ierarhica
Acest mod de conectare este folosit cand una sau mai multe pagini dintr-un site sunt considerate mai importante decat altele . Paginile importante vor primi link de pe toate celelalte pagini ale site-ului , insa nu toate paginile au link spre toate celelalte .

Cele mai multe site-uri ar trebui sa foloseasca acest mod , deoarece paginile importante ale site-ului vor fi mai importante pentru Google si astfel vor fi pozitionate mai bine pentru cuvantul cheie principal .

In general , pagina principala are cel mai mare PR deoarece primeste cele mai multe legaturi interne si externe . Acest lucru poate sa nu fie ideal daca nu ai continut pe aceasta pagina . In acest caz , ar trebui sa reconstruiesti aceasta pagina si sa incluzi mai mult continut pentru a o face mai relevanta pentru Google si vizitatori . Daca acest lucru nu este posibil ai putea sa refaci conectarea interna si sa conectezi catre cele mai importante si relevante pagini cu continut .
Conectarea egala
Acest mod de conectare este folosit cand toate paginile sunt considerate la fel de importante . Este o metoda foarte simpla , deoarece de pe fiecare pagina pui un link spre toate celelalte . PR este distribuit egal catre toate paginile si acest lucru nu este ideal . De aceea ar fi mai bine sa folosesti conectarea ierarhica .

Cum si unde sa folosesti cuvintele cheie

Nu folosi toate cuvintele tale cheie pe pagina principala . In schimb foloseste-le doar cele principale .
In general , formele de plural sunt mai cautate decat cele de singular . Insa trebuie sa verifici cu Google Adwords Keyword Tool pentru ca exista si exceptii.
Foloseste cuvintele cheie in urmatoarele locuri :

Urmatoarea lista iti va arata unde sa pui cuvintele cheie pe o pagina web . Urmatoarele elemente sun puse intr-o ordine aproximativa a importantei . Primele patru sunt foarte importante , deoarece Google le foloseste foarte mult in algoritmii sai .
<title > si </title >In titlu. Intre tagurile .
In headinguri . Intre tagurile <h1 > si <h2 > .Foloseste un stylesheet (fisier .css) pentru a defini marimea , fontul, stilul acestor elemente .
Primul paragraf al paginii in primele 20 cuvinte . De asemenea ar fi bine sa ingrosi sau sa folosesti litere italice cand vrei sa introduci cuvinte cheie .
Textul unui link .
Ultimul paragraf al unei pagini .
In adresa , domeniu etc .
Numele fisierelor si directoarelor.
Tagul ALT al unei imagini .
Atributul TITLE al unei legaturi / link .

Importanta tagului TITLE

Exista un loc intr-o pagina unde cuvintele cheie trebuie sa fie neaparat prezente . Acel loc este titlul paginii , adica intre tagurile TITLE din sectiunea HEAD a unei pagini . Titlul paginii (sa nu fie confundat cu headingul paginii) este fraza care apare in bara din varful browserului , in Bookmarks si , mai important , este fraza care apare intr-o pagina cu rezultate ale unei cautari in Google .

Folosirea corecta a cuvintelor cheie in fiecare pagina a unui site este FOARTE importanta pentru Google - in special pagina principala sau Home Page . Daca nu faci nimic altceva pentru a-ti optimiza site-ul tine minte sa faci aceasta optimizare . Cuvintele cheie din tagurile META sunt ignorate de Google . Concentreaza-ti eforturile asupra titlurilor fiecarei pagini , asigurandu-te ca sunt cele mai bune cuvinte cheie pentru continutul fiecarei pagini .

Titlul nu ar trebui sa fie mai lung de 9 cuvinte sau 60 caractere , cu cuvintele cheie pozitionate chiar la inceput . Deoarece Google cauta cuvinte cheie relevante in titluri , nu ar trebui sa incluzi numele companiei tale decat daca este asa de cunoscuta incat sa fie folosit numele acesteia ca cuvant cheie in motoarele de cautare . Niste exemple ar fi Nike, Yahoo ,Disney , Nokia etc . Daca chiar trebuie sa incluzi numele companiei in titlu , atunci pune-l la sfarsit . In plus, toate titlurile unui site trebuie sa fie unice , nu le multiplica !

Optimizarea paginilor web (1)
Factori de cuvinte cheie folositi in algoritm

Urmatorii factori joaca un rol important in partea algoritmului Google care determina relevanta . Google urmareste urmatorii factori si atribuie un scor de relevanta pentru fiecare pagina a site-ului . Factorii sunt ordonati in ordinea importantei , dar ca orice element din algoritm , se pot schimba .
Aproprierea cuvintelor cheie . Google se uita la cuvinte individuale ce alcatuiesc fraze . Proxmitatea cuvintelor cheie este o masurare a ordinii cuvintelor si apropierea lor . Cu cat sunt mai aproape cuvintele cheie intr-o fraza , si in ordinea cea buna , cu atat mai bine . E clar ca daca potrivirea este exacta scorul este maxim .
Pozitionarea cuvintelor cheie . Acest element masoara unde sunt pozitionate pe pagina cuvintele cheie . Google cauta cuvinte cheie in titlu , in textul ALT din imagini , in headinguri , in numele fisierelor , in domenii etc.
Proeminenta cuvintelor cheie . Acest lucru este o masurare de cat de devreme sunt gasite sau cat de sus sunt cuvintele cheie intr-o pagina . Daca cuvintele cheie se gasesc in primul heading sau in primul paragraf atunci scorul este maxim .
Densitatea cuvintelor cheie . Densitatea cuvintelor cheie este numarul cuvintelor cheie dintr-o pagina impartit la numarul total de cuvinte din acea pagina . Nu exista o valuare ideala pentru acest lucru - intre 6% si 20% este Ok . Dar nu-ti umple paginile cu cuvintele cheie fara a fi nevoie . Nu doar ca vizitatorilor li se va parea ca site-ul este facut de un amator , dar Google te poate penaliza .
Iti poti calcula aceasta valoare la Keyword Density .
Formatul cuvintelor cheie . Indica daca cuvintele cheie sunt scrise cu bold sau italic in pagina . Cel mai bun loc pentru a face acest lucru este primul paragraf . Acesta nu este un factor important , dar fiecare mica optimizare ajuta .

Cuvinte cheie in domeniu

Desi nu este un factor foarte important , Google se uita daca folosesti cuvintele cheie ale site-ului in domeniu . Are sens sa-ti inregistrezi domeniul cu cuvintele tale cheie in el . Daca domeniul .com este luat de alcineva , incearca domenile.net , . info sau .cc . Nu conteaza pentru Google.

Cand inregistrezi un domeniu nou , separa fiecare cuvant cu un minus "-" , altfel google nu va recunoaste cuvintele si va crede ca este un singur cuvant , de obicei inexistent . Insa nu este foarte bine sa folosesti mai mult de 2 linii in domeniu pentu ca arata cam ca spam si Google se va uita mai atent la site .

Nu intrece masura cu acest lucru , deoarece nu este un lucru foarte important pentru Google . Insa domeniul tau ar trebui sa contina brandul tau ce sa coincida cu numele companiei tale . In acest caz e mai bine sa pui numele companiei langa un cuvant cheie decat doar niste cuvinte cheie .

Sursa: http://optimizare-google.blogspot.com/

aNk
Administrator
Administrator

Mesaje : 18
Plus Grad : 6
Data de inscriere : 18/04/2011

Vezi profilul utilizatorului

Sus In jos

Vezi subiectul anterior Vezi subiectul urmator Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum